Tuesday 6 January 2009

Pemimpin Arab Pekak dan Bisu..........

Dimana kita........???

Rasa terhimpit dada dan mencacak bulu2 roma dan belakang tekak aku apabila dengar berita tentang keganasan dan kemusnahan palestin diatas kekejaman israel...masa aku berjalan kaki meround2 sekitar jalan2 sibuk di syam...aku dapati masa tu hampir 100% kedai2 arab membuka siaran tv yang mem'berita'kan dan menceritakan ttg keganasan israel di palestin...x kurang jugak ulasan2 pemimpin tertentu dan orang perseorangan yang kedengaran disamping teriakan2 rakyat yang mengadakan demontrasi jalanan dan protes beramai2 diatas kekejaman zionis israel....
Tapi yang menyedihkan dalam isu ini...hanya beberapa orang sahaja pemimpin Arab yang mengeluarkan kenyataan berani berhubung isu israel-palestin ini...yang lain mulut2 mereka terkunci rapat diam membisu seribu bahasa...(kalau marah pun marah dalam hati kerana PENGECUT dan TAKUT kepada Amerika).....tak kurang jugak ada pemimpin arab ketika pembicaraan mereka dalam isu ini yang terang2 taknak tolong...ni spesis jenis hape ntah x tau la....kalau kena negara sendiri dan anak beranak sendiri...baru terlopong n terrrrrmengah2 lobang hidung!!!lobang hidung pemimpin seperti anda sepatutnya dicucuk dengan mercun katak..!!
Antara negara arab yang agak lantang dan terkedepan sedikit keberanian mereka yang aku tengok adalah Libya,Iran dan Syria....Libya menggesa gencatan senjata serta merta dalam isu israel-palestin di PBB,dan memainkan peranan penting dalam mengajak dan menyeru negara2 lain didunia memboikot barangan keluaran israel...Iran dengan lantang menyeru agar Mesir dengan segera membuka pintu sempadan antara semenanjung Gaza dengan Mesir untuk memudahkan pelarian palestin memasuki Mesir dari terus terkepung oleh bulatan api membunuh ciptaan israel..dan Iran turut memberi ancaman kepada Israel supaya menghentikan serangan membunuh umat islam di palestin...Syria turut memainkan peranan dengan mengecam israel secara terbuka dan memberi amaran akan campur tangan jika israel terus menerus menekan saudara islam di palestin...
Turki dibawah kepimpinan Erdogan juga berusaha untuk membanteras keganasan israel dengan membawa isu2 ini kepada proses gencatan senjata dari Israel...dan Erdogan juga telah menemui satu2nya seorang presiden yang bukan dari kalangan islam yang dilihat begitu komited untuk menghalang serangan israel terhadap palestin iaitu Presiden Peranchis,Nicholas Sarkozy....mereka telah bertemu di Damascus,Syria bersama2 Presiden Basyar Al-Assad untuk membincangkan langkah2 seterusnya yang perlu diambil untuk menghentikan serangan gila ini dan memberi keamanan dan hak2 kemanusiaan yang sepatutnya kepada rakyat palestin....Semoga Allah memuliakan langkah2 mereka....
Berita yang menyedihkan juga kerana Mesir ketika ini tidak mahu membuka sempadan yang telah ditutup selama ini kepada rakyat palestin...Presiden Hosni Mubarak dengan jelas telah mengeluarkan kenyataan tidak mahu membuka ruang sempadan kepada pelarian palestin yang dihimpit serangan bertubi2 israel...Jelas Hosni Mubarak bukanlah pemimpin islam yang husni (baik) dan bukanlah seorang yang mubarak (pembawa keberkatan) sebagaimana namanya...!
Jordan juga yang bapak kepala negaranya adalah Raja Abdullah II langsung tidak bersuara...nak kata bisu tak layak sebab dia raja...nak kata pekak tak jugak sebab nampak normal...tapi hakikatnya memang PEKAK dan BISU dari segi dalaman bathiniah! pemimpin2 seperti ini sepatutnya mulut2 dan otak hati mereka yan telah dirasuah Amerika sepatutnya DIBAKAR dengan api2 senjata dan roket israel sendiri....! wahai pemimpin2 islam yang pengecut!! tunggulah balasan2 kamu yang akan dituntut syuhada saudara kamu diakhirat kelak...!
mujahidah ini lebih gagah dan bernilai dan daripada pemimpin2 islam yang lembab..!

Mana pergi pemimpin2 arab yang lain??mana pergi pemimpin saudi yang kaya-raya??mana pergi pemimpin Emiriah Arab Bersatu (UAE) yang hidup mewah??mana pergi pemimpin Qatar yang hidup senang lenang??Kuwait,Bahrain dan lain2??nak tunggu negara sendiri diserang baru nak buka mata??sepatutnya mata2 pemimpin sebegini dicucuk dengan besi serampang dua mata..!mana pergi Ittihad Arabiy??mana pergi OIC yang diwakili seluruh negara2 islam sedunia??ada....berbunyi slow2.....tapi LEMBAB..!dan OIC ini sendiri dipenuhi pemimpin2 yang bacul dan takut serta tunduk kepada Amerika..! dari dulu lagi israel buat onar,pembunuhan demi pembunuhan,pencerobohan demi pencerobohan terhadap palestin tapi sampai sekarang masih tak ada jalan untuk menyekat serangan israel tehadap palestin....Demi Allah sesungguhnya kita TAK MAMPU......kenapa kita tak mampu.....??? "LIANNAL ARAB, MUTAFARRIQUUUUNNNN....!!!! KERANA ARAB SENDIRI TAK BERSATU..!! bahkan muslimin sendiri berada dalam keadaan yang lemah berbanding kuasa2 lain didunia....kerana israel sedar kita lemahlah,mereka berani melancarkan serangan bertalu2 kepada palestin...bahkan kerana mereka juga yang menguasai PBB dibawah platform Amerika,serta menguasai MAHKAMAH TRIBUNAL ANTARABANGSA, mereka begitu berani menyembelih rakyat palestin bahkan mencipta pelbagai ribuan dan jutaan alasan kononnya rakyat palestin yang menjadi militan,menyusahkan dan mengacau mereka dalam kehidupan seharian...!
Yang terbaru adalah israel menghalau dan menyekat semua wartawan didunia untuk memasuki Gaza bagi menyediakan laporan tentang keganasan mereka dengan menggunakan undang2 sekatan dari Mahkamah Tribunal Antarabangsa...!
senjata ini sepatutnya digunakan untuk menembak kepala otak pemimpin2 Arab yang 'pekak'...


Wahai saudaraku Muslimin...bangkitlah! memerangi kezaliman,keganasan israel terhadap saudara kita dipalestin adalah lebih baik dari anda bercakap2 tentang masa depan anda....ianya lebih baik dari anda merisaukan nasib untung rugi seharian anda...apa guna hidup anda kalau anda tidak ambil peduli akan saudara2 anda yang sama beriman dan seakidah dengan anda....bantulah sekadar mana kemampuan anda samada tulisan,material,bantuan kewangan,perubatan,derma darah atau apa2 sahaja yang boleh ditolong....lebih2 lagi di palestin terutamanya Gaza sekarang telah hampir kehabisan dan terputus bekalan2 darah untuk pesakit yang menjadi mangsa...!!berdermalah kepada mana2 badan yang prihatin untuk palestin....berusahalah untuk melakukan apa2 sahaja bantuan untuk saudara kita disana...mereka memerlukan tenaga dan bantuan kita.....jadi bukalah telinga dan mata2 kita seluas2nya untuk mereka seterusnya menggerakkan seluruh tenaga kita untuk saudara kita dipalestin......dan jangan lupa MEMBOIKOT barangan2 keluaran israel yang dalam masa yang sama akan melemahkan ekonomi mereka jika kita bersatu....!!
Sedarlah kita.....selamilah hati2 mereka....bayangkanlah jika adik2 kita...anak2 kita...pakcik2 kita yang diperlakukan sedemikian oleh zionis israel ini......semoga Allah memberi kekuatan kepada muslimin untuk memerangi kejahatan,kekejaman dan keganasan israel ini......Amiiinn..!


~~YA ALLAH YA QAWIYYUL MATIIN...SELAMATKANLAH KAUM MUSLIMIINN....HANCURKANLAH TANGAN2 YANG JAHAT DAN KOTOR YANG MEMBUNUH JIWA2 KAUM MUSLIMIIN......

No comments:

Ya Ridhollah..Wa ridhol waalidaini...