Tuesday 19 March 2013

Anak adalah anugerah Illahi yang x terhingga untuk manusia biasa sepertiku, setelah hampir setahun lebih aku menunggu kehadirannya disisi, ALHAMDULILLAH syukur ke hadrat Illahi, pada tanggal 29 January 2013, Selasa, Jam 3.15 petang, di Wad Bersalin Hospital Kuala Krai lahirlah seorang putera comel yang telah kuberi nama Tholhah Ubaidillah bin Mohd Affendi.

Kisahnya bermula apabila hari ahad 27 januari lagi isteriku dimasukkan ke wad bersalin hospital kuala krai tapi tunggu punya tunggu belum jugak ada tanda...sebelah malam kesian plak tengok mak mertua tido diruang menunggu semata2 nak tunggu isteriku bersalin dan menunggu cucunya lahir kedunia...hinggalah hari selasa, jam 7.45 pagi isteriku menelefon bagitau air ketuban dah keluar...kebetulan aku tinggal sekejap utk masuk sekolah utk punch-kad,aku dpt panggilan kecemasan dan apa lagi, aku terus hidupkan enjin kereta dan terus memecut laju ke Hospital kuala krai...meter naik 140-160km/h....hehehe...
sesampai aku di hospital, Doktor yang ada memanggilku utk masuk ke labour room bagi menemani isteriku...masa tu cukup kasihan melihat isteriku berlawan dengan kesakitan, payah betul nak bersalin rupanya....tak dapat aku bayangkan macamana sakitnya orang bersalin....insaf aku masa tu...terus teringat kat mak aku masa lahirkan aku dulu...hehehe...sakit demi sakit hinggalah hampir jam 3 petang...isteriku, wajahmu yang kesakitan melahirkan anak akan ku ingat sampai bila2....

hinggalah jam 3.15 petang terdengarlah suara tangisan pertama.....uwaaaa~~uwaaaaa~~kwaaaaa~~~beberapa minit sebelum tu dah ada beby kuar kat bilik sebelah...punyelah kuat sora anak die...bile kuar anak aku, rupanya anak aku lagi kuat soranya...nak lawan budak sebelah la tu kot...ekekeke.......hati aku sungguh sayu dan bersyukur sangat2 dengan anugerah Allah....bayi lelaki,3.15 kg...bayi yang disambut terus diletakkan didada isteri, mata bayi terbuka dan terus senyap apabila melihat tepat kearah ibunya, masya-Allah...hebat ciptaanMu ya Allah....sampai terlupa aku nak azan, mujurla kak misi yang tolong ingatkan...ekekeke...aku terus mengazan dan mengiqamatkan kalimat agung ke telinga bayiku...Alhamdulillah cukup teruja menjadi seorang ayah....best wooo time tu....syukur Alhamdulillah...isteriku, jutaan terima kasih yang tak terhingga untukmu kerana bersusah payah mengandungkan anak kita dan berperang dengan kesakitan untuk melahirkan anak yang diberi nama Tholhah Ubaidillah ini...syukran jaziilan isteriku....pengorbananmu dikenang selama2nya....

Tholhah anakku sayang, abi dan ibu berdoa dan berharap agar Tholhah akan menjadi seorang insan yang SOLEH, taat dan takutkan Allah, menjunjung sunnah Rasulullah SAW, seorang yang mutadayyin, banyak ilmu, warak, berguna dan berjasa kepada semua orang....ingat tu Tholhah...

Sambung balik citer tadi...pas selesai kat labour room, anak dan isteri aku dimasukkan ke wad biasa dan kak misi nak tolong mandikan anak aku...tapi anak aku steady je waktu mandi...tak nangis pon...hebat hero aku ni....pas mandi apalagi, mintak susu la jawabnya....

Hinggalah keesokannya baru dapat balik...lega rasa hati semuanya berjalan lancar...Tholhah umur satu hari dah balik naik keta....abi & ibu dia dulu bukan setakat keta, keta sorong pon tak dapat naik....sampai umah tokma dekat2 maghrib...kelihatan tokma & tokpa tersengih menyambut cucunya yang comel ni....terima kasih byk2 kat Doktor & kak2 misi Hospital Kuala Krai...:)
Sehinggalah entry ini ditulis, anak aku sihat alhamdulillah...dah makin besa dan hensem dah budak ni....:)

Syukur alhamdulillah semuanya selamat....:)

3 comments:

el3nod said...

الان افضل خدمات في مكافحة حشرات في مكة المركمة اي انهم يعملون علي توفير افضل شركات جلي رخام بمكة المكرمة الذي يتميزون بالكثير من خدمات التنظيف ويمكنكم الان الاعتماد عليهم جيدا في نظافة بالبخار بمكة المكرمة وهنا تمتعوا بافضل خدمات تنظيف بالبخار بمكة وهنا تمتعوا بافضل شركة تنظيف خزانات مكة المكرمة

idalkakar said...

benjamin moore titanium | titaniumarts.com
The 출장샵 following items are tagged as 'benjamin moore titanium earrings titanium'. Note: These are NOT original titanium flat irons items. titanium welding These may have been tested or refurbished black titanium fallout 76

Unknown said...

e374q6omwur085 cheap sex toys,sex toys,Wand Massagers,horse dildo,g-spot dildos,male sex dolls,sex doll,dildos,custom sex doll b864n3cvxfs304

Ya Ridhollah..Wa ridhol waalidaini...